14 Mayıs 2020 Perşembe

Şarkılarla Korece - 11





Korece öğrenirken en büyük motivasyonum Kore dizileri izlemekti. Vakti zamanında eğlenerek izlediğim dizilerden biri de Descendants of the Sun ya da Korece asıl adıyla 태양의 후예 (Güneşin Torunları) dizisiydi.🤞

Dizinin bütün müzikleri birbirinden güzeldi ve hepsi sayesinde Korece bir şeyler öğrenmeye birkaç adım daha yaklaşıyor insan. Bu dizi 2016 yılında çıktı ve ben o zamanlar Koreceyi öğrenmeye başlayalı 2 yıl falan oluyordu. Normalde bir şarkıyı dinler dinlemez sözlerini anlayacak kadar ileri seviyelere gelmemiştim ama bu şarkıyı dinlediğim anda "Ohaaa anlıyorum!" diye tepki vermiştim.😍


O nedenle siz de (Korece öğrenmeye yeni başlamış bile olsanız) birkaç kelime anlayacaksınızdır. Üstelik şarkılardan faydalanmak -ki bence dili öğrenmeyi eğlenceli kılan bir yöntem olduğu için- kesinlikle başvurulması gereken bir yol. 🙌

Bugünkü vitamin şarkımız Kwill tarafından seslendirilen 말해! 뭐해? ( Söyle! Ne yapıyorsun?)

Dizi müziğinin nakarat kısmını birlikte çevirmeye çalışacağız. Eşlik ederseniz çok faydalı olacaktır. "Yok ben çeviri sevmiyorum." diyenleriniz varsa canınız sıkılmasın, klip çok eğlenceli, siz sadece onu bile izleyebilirsiniz. Keyifli dinlemeler🤗





*sadece nakarat çevirisi*

넌 왜 내게서 맴돌아
Sen neden aklıma geliyorsun?

Oh 어떡해 나
Ne yapacağım ben?

자꾸만 생각이나
Sürekli seni düşünüyorum.

말해! 뭐해?, 말해! 뭐해?
Söyle! Na yapıyorsun? Söyle! Ne yapıyorsun?

이러다가 바보처럼
Böyle aptal gibi

한눈팔게 하지 말고
Dikkatimi dağıtma

말해볼래, 말해볼래
Söylemek istiyorum, Söylemek istiyorum

나의 맘에 담긴 사람
Kalbimi dolduran kişi

You are my only one
Sen benim bir tanem


한눈팔다/han-nun-palda/ : Dikkati dağılmak  
한눈팔게 다 /han-nun-pal-ge hada/: Dikkatini dağıtmak
바보처럼 /pabo çorom/: Aptal gibi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder