8 Mayıs 2020 Cuma

Korece Oyun - 2

Oley be! Bu başlık altındaki ikinci yayınımız. Koreceyi eğlenerek öğrenmeye devam ettiğimiz bu süreçte, belki de arkadaşlarımızla oynayabileceğimiz bir oyun oluşturdum.




Sizin gibi minnoşlar için (😉) atasözlerini ben seçtim ama tabii ki de bu oyunun kurucusu ben değilim. 😅

Oyun nasıl oynanır? Görsellerle (çoğunlukla sembollerle) anlatmak istediğim atasözünü bulmaya çalışacaksınız. Bu kadar. Çok kolay!!

Başlıyoruz! Bu arada cevabı hemen altına yazacağım, biraz kafayı yoralım o yüzden görmemek için alt satırı elinizle kapatın.






1) iğne = 바늘 /banıl/     2) hırsız = 도둑 /doduk/    3) inek = 소 /so/




바늘 도둑이 소 도둑 된다.

İğne hırsızı inek hırsızı oldu.

Bu atasözü hangi durumlarda kullanılıyor? Hemen açıklıyorum. İlk başta iğne kadar bile küçük bir şey çalan birisi sonrasında inek kadar büyük bir şeyi bile çalabilir. O yüzden verilmek istenen ahlaki mesaj şu; elimizi başkasının eşyasına sürmüyoruz. 😂

Sıradaki atasözümüz geliyor, fotoğrafın altını kapatıyoruz, geliyor! 



1) göz = 눈          2) diş = 이빨



눈에는 눈, 이에는 이

Göze göz, dişe diş.


Yüzyıllardır tüm dillerde aynı anlama gelen atasözü, Latince Talion Yasası olarak adlandırılan, can acıtan birine aynı şekilde karşılık verme durumu.


Vay be bugün de iki atasözü öğrendik hem de oyun oynayarak! Öğrenmek sizce de çok eğlenceli bir süreç değil mi? Ya da bir tek ben mi bu kadar eğleniyorum? 😂

Her neyse~~ Kendinize çok iyi bakın! Bir sonraki yayında görüşmek üzere 🎈







3 yorum:

  1. Merhabalar.oyunun linkini oruc kafa bulamadim sanirim ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Simdi klima düştü. Pardon. Kusura bakmayin. Emekleriniz icin tesekkurler

      Sil
    2. Merhabalar Sude :) oyunu hep birlikte burada oynuyoruz. Uğradığın için ben teşekkür ederim kkkkkk

      Sil