21 Ekim 2016 Cuma

Korece Tekerleme - 1

Korece okumayı biliyoruz evet tamam, peki telaffuzumuz ne durumda? Eminim hepiniz harikasınız ama bir adım daha ilerlemek adına bir şeyler yapalım mı? Bir dilde telaffuzu geliştirmek için başvurulan şeylerden biri de tekerlemedir. 

Peki Korece tekerleme var mı? Tabii ki var! En bilinenleri sizlere ulaştırmak için ve faydalı bir K vitamini daha almanız için yine laboratuvarımda geniş çaplı araştırmalar yaptım ^^ 

Tekerleme Korece'de 잰말놀이 demek. O zaman en bilindik olanla başlayalım. Hodri meydan!

간장공장 공장장은 강공장장이고, 된장공장 공장장은 장공장장이다.
Tekerlemenin anlamını bakacak olursak:
Soya sosu fabrikasının müdürü Müdür Kang olup, soya salçası fabrikasının müdürü Müdür Jang'tır.

Tekerlemede geçen kelimelere bir göz atalım:

간장: soya sosu   공장: fabrika   공장장: fabrika müdürü   된장: soya salçası 

Hadi bunun denemesini yapmış birilerine de kulak verip yayını tamamlayalım, sizden daha çok zorlanmış birçok kişi var emin olun :) 

                   

7 yorum:

  1. Yaaa bu bölüm beni şu an bitrdi çok keyifli kancangkongcang derken küçük çocuklar gibi oldum :):):)sıradakiiiiiiii ...... Sıradakiiii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekerlemelere ben de bayılıyorum Pınar hem Türkçe hem İngilizce zaten deniyordum şimdi yeni bir challange başladı Korece :D hadi bakalım daha çok tekerleme paylaşalım :D

      Sil
  2. Çok eğlenceli.. Sayenizde tüm aile hem eğlenceli bir akşam geçirdik hem de Korece'mizi geliştirdik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm aile derken? Hep birlikte Korece tekerlemeleri denediğinizi söylemeyin bana :D haha çok şeker ya~ faydalı olduysa ne mutlu bana *-*

      Sil
  3. Pek söyleyemesemde video çok eğlenceliydi ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekerlemeler her dilde eğlencelidir gerçekten *-*

      Sil
  4. Sürekli ㅇ, ㄱ, ㅈ harfleri olması beni şaşırttı fakat ben çok çalışıp hızlı hızlı tekerlemeyi söyleyebiliyorum

    YanıtlaSil