19 Nisan 2020 Pazar

Genç Korece - 7



Korece öğrenirken izlediğiniz videolarda (özellikle diziler ve eğlence programlarında) mutlaka sizin de dikkatinizi çekmiş olacak bir gerçeğe değinmek istiyorum. 

"Koreliler kelimeleri tekrar etmeyi sever."

İlk fark ettiğimde tatlı gelmişti, daha sonra komik gelmeye başladı, bir yerden sonra sinirimi bozdu. Çünkü neden ağızlarından çıkan her şeyi dört beş kere daha tekrarladıklarını anlamıyordum. Meğerse bu Kore dilinin özüne has bir durummuş. Biz Türklerin konuşurken sıklıkla "ya ya, öyle öyle, aynen, yani" diyerek cümlelerimizi pekiştirmemiz gibi.

Koreceyi bir Koreli gibi telaffuz ederek (orijinaline en yakın haliyle) konuşmak istiyorsanız özellikle tonlama ve vurgulara dikkat etmeniz gerekiyor. Burada da Kore halkının konuşma içerisinde sıklıkla başvurduğu bir durum karşınıza çıkacak: Sözleri tekrar etmek. 

Herhangi bir Koreli'nin (özellikle genç neslin) videosunu açın sizi temin ediyorum buna denk geleceksiniz 😊 Şu anda konuşma dilinin özünde ve doğalında bu durumun var olduğunu öğrendiğim için artık tekrarlanmış sözler işitmek beni rahatsız etmiyor. Tam aksine hoşuma gidiyor 😍

Örneğin;

  • 좋아, 좋아, 좋아. 내가 할게, 내가 할게. (Tamam,tamam,tamam, ben yaparım, ben yaparım)
  • 그래 그래 그래 (Peki, peki, peki) 
  • 장난해 장난해 (şaka yaptım şaka yaptım)
  • 아니 아니 아니 (hayır, hayır, hayır)
  • 어떻개 어떻개 어떻개 (ne yapacağım x3)
Şimdi sizlere bir video ekleyeceğim mutlaka izleyin. Birbirleriyle şakalaşırken de sakince konuşurken de sözlerini tekrarlıyorlar. Korkunca, mutluyken, heyecanlanınca, endişeliyken kelimeleri (hatta bazen cümleleri) hep iki üç kez tekrarlayarak söylüyorlar. Ne demek istediğimi anlayacaksınız 😊




Herkese iyi eğlenceler 😍

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder