13 Ekim 2016 Perşembe

Korece Etiketler (Hashtags) - 2

Korelilerin sosyal medya üzerinde hangi etiketlerle paylaşım yaptığını merak edenler için 2. bölümü hazırladım ve bugünkü konumuz biraz daha ilgi çekici bence. Gençler ve daima genç kalanlar bu etiketleri aratınca bana hak verecektir ^^ Başlayalım o zaman: 

#일상  ya da  #데일리룩


Takip edenleriniz bilir Güney Kore giyim konusunda modaya yön verenlerden. Özellikle sokak modası dediğimiz (İngilizce'de 'street fashion' diye anılan) Kore'de baya başarıyla gerçekleştirilen ve evrensel olarak da takip edilen bir moda anlayışından bahsediyoruz. Koreliler böylece sadece yediklerini değil giydiklerini de sosyal medyada paylaşır oldu. Hem de her gün. 

#ootd olarak kısaltılan 'outfit of the day' (günün kıyafeti) etiketini dünya üzerinde herkes zaten kullanıyor. Koreliler de bu akıma dahil oldu. Ancak kendilerine özgü Korece oluşturdukları etiketler özellikle #일상 (günlük hayat) ya da #데일리룩 (daily look = günlük görünüş) etiketlerini hem o gün ne yaptıklarını göstermek hem de giydiklerini paylaşmak için çok yaygın kullanıyorlar. 

#옷스타그램 ya da #인스타패션


İnstagram üzerinden 옷스타그램 kıyafet + insta인스타패션 insta + fashion데일리룩 ya da 일상 sözlerini aratırsanız o gün giydiği kıyafeti paylaşmış binlerce Koreliyi görebilirsiniz. Hatta büyük çoğunluğu kafasını dahil etmeden boynundan aşağısını çekerek sadece kıyafetini gösteren pozlar verir. 
Sokaktaki herkes böyle mi giyiniyor diye sorabilirsiniz. Evet efendim. Gerçekten de öyle giyiniyor. Sanırım ya sokaktaki herkes ünlü gibi giyiniyor ya da ünlüler sahne dışında sıradan ve günlük kıyafetler seçiyor.  
(Görseller pek kaliteli olmayışlarıyla birlikte insta'dan da değil, kimsenin özel hayatından fotoğraflar koyamayacağım için ünlülerin hava alanında giydiklerini içeren birkaç fotoğrafı seçtim. Yine de gençler genel anlamda böyle giyiniyorlar diyebiliriz.)

6 yorum:

  1. Bu içerik tam bana göre olmuş <3 (you know who I am~)
    Burdan üçlü priz satın alan arkadaşlara sesleniyorum; instagramdaki bu etiketleri takip edip bir liste çıkarsınlar ve beraber alışverişe çıkalım.
    Korelilerin günlük giyim tarzları gerçekten çok etkileyici tüm ülke sanki her an fashion week haftasındaymış gibi hissettiriyor.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Takip ederken anlamıyordum aydınlandım sanırım.Bu kategoride yazılarının devamını bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  4. Daha önce Koreli'lerin böyle paylaşımlar yaptığını görmüştüm ama anlam verememiştim. Sayenizde öğrendimmm. ��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şekilde Korece etiketlerin ne anlama geldiğini öğrenmeye devam edeceğiz hep birlikte, takipte kalınız, bir şeylere faydam olmuşsa ne mutlu bana *-*

      Sil