30 Kasım 2016 Çarşamba

Genç Korece - 4

도전 (do-con): meydan okuma

Bu sözü duyan olmuş muydu? 

Daha önce yapmadığı bir şeyi ilk kez deneyenler ya da zor gelen bir işe başlayanların çok sık kullandığı bir ifadedir "도전!"

Tam karşılığını ifade etmek biraz zor geliyor çünkü Türkçe'de böyle bir kullanım yok ama giriştiğiniz işe karşı "Meydan okuyorum!" anlamını verdiğini söyleyebiliriz. İngilizce bilenler için "Challange!" ifadesine denk geldiğini söylersem daha net anlaşılacaktır.

Kendimden bir örnek vereyim hemen. Ben aslında bozayı sevmezdim çünkü yıllar önce ilk denediğimde ekşi gelmişti ve beğenmemiştim ancak haftasonu Vefa Bozacısı'na gittik ve arkadaşlarım içerken heveslendim. Derin bir nefes aldım "도전!" diyerek bir bardak boza içtim. Benim için bozaya karşı bir meydan okumaydı ve başarılı oldum. Sanırım artık bir docon olmaktan çıktı ve keyif alarak içeceğim şeyler arasına girdi.



도전 demişken Kore'nin en çok izlenen varyete programından bahsetmemek olmaz. En çok dedim çünkü en son 508. bölümünü yayınladı. Kaç yıldır sevilerek takip edildiğini siz hesaplayın. MBC'de yayınlanan bu program Kore'nin ünlü komedyenlerinin bir araya gelip oluşturduğu kemik bir kadroya sahip, gelen konuklarıyla birlikte daha önce yapılmamış ya da yapılması zor işleri deniyorlar. Programa bir kez olsun bakmanızı öneririm gerçekten çok eğlenceli.

Programımızın adı; 무한 도전 (Mu-han Do-con): Infinity Challange



1 yorum:

  1. Daha önce hiç duymamıştım! Bu vitamin başka bir keyifli geldi ��

    YanıtlaSil