4 Kasım 2016 Cuma

Şarkılarla Korece - 5

Yine laboratuvarıma gidip sözleri sizi hiç yormayacak en vitaminli Korece şarkıları araştırdım ve daha ilk dinleyişimde çoğunu anladığım bir şarkıyı sizlerle paylaşmak istedim *-* 

Kpop sektörünün artık 아저씨 'si oldular diye şakası yapılan veteran Super Junior (슈퍼 주니어) grubunun son albümlerinden bir şarkı: 사랑

           

Sözleri gerçekten çok kolay anlaşılır olan bu şarkının neredeyse yarısı sevgi kelimesi için İngilizce "love" dediğinden şarkının yarısını anlamış sayılırız ^^

Şarkının ilk kısmını çevirirsek, sizler de sözlerini takip ederken zorlanmayacaksınızdır diye düşünüyorum.

Your Love                                 Senin aşkın
날 숨 쉬게 하는 그 공기                Bana nefes aldıran o hava
Your Love                                 Senin aşkın
날 감싸는 행복한 느낌                  Beni saran o mutlu his
Our Love                                  Bizim aşkımız
무슨 말이 더 필요해 Baby             Başka söze gerek var mı? 

My Love                                   Benim aşkım
언제나 네 곁에 있다고                  Her zaman senin yanında olup

My Love                                   Benim aşkım
눈을 감으면 들을 수 있어              Gözün kapalıyken bile duyulabilir

Hatta ilk kısımlarda geçen kelimeleri öğrenmek adına hep birlikte göz atabiliriz. 

1.) 숨 쉬다: nefes almak    숨 쉬게 하다: nefes aldırmak     공기: hava                                        
2.) 감싸다: sarmak           행복 다: mutlu                  느낌: his

3.) 무슨: ne / hangi          말: söz                              필요다: ihtiyaç duymak

4.) 언제나: her zaman      네 곁에: senin yanında     있다: var / olmak

5.) 눈: göz                      감다: kapatmak       들을 수 있어: duyabilir / duyulabilir

6 yorum:

  1. Suju benim en sevdiğim K-pop grubu hatta K-pop'ta ilk göz ağrım.Blogu zaten takip ediyordum ama bir Suju şarkı sözlerini böyle ayrıntılı görünce çok mutlu oldum ve bu bloga duygusal bir bağ beslemeye başladım.Umarım bol bol paylaşırsınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de Kpop'ta ilk göz ağrım Super Junior. O nedenle duygusal hissetmenizi anlıyorum (aynı hisleri paylaşıyoruz :D )
      Çaktırmayın: Yavaş tempoda söyledikleri şarkıları sayesinde sözleri takip etmek daha kolay oluyor o yüzden SuJu bol bol paylaşmaya çalışacağım :D

      Sil
  2. Ayrıntılı bir paylaşım olmuş. Çok teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu şarkıda geçen sözler ve kelimeler çoğu şarkıda geçiyor o nedenle buna ayrıntılı bakarsak başka şarkılarda sizler için de kolaylık olur diye düşünmüştüm :)
      Umarım faydalı olur, kolaylıklar dilerim...

      Sil
  3. Tamamini ezbere bildigim cok sevimli bir sarki ^^ 83lu 아저씨ligin sinirindaki beyfendilerden dinledigimiz bu sarkiyi burada da gormek sebepsiz bir mutluluk verdi 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylemesi ayıp ben de Super Junior şarkılarının çoğunu ezbere biliyorum ^^ Daha çok mutlu olman için daha fazla SJ şarkıları paylaşalım o zaman ^^

      Sil