7 Ekim 2016 Cuma

Bir Kore atasözü der ki...



Kore atasözü ve deyimleri seçmelerinden sıradaki ifademiz yukarıdaki fotoğrafla pek ilişkili olmasa da fotoğrafı da sözü de beğeneceğinizi düşünüyorum.
 
옆구리 찔러 절 받기
(yop-gu-ri ccil-lo col bag-gi)


옆구리() 찌르다: çimdiklemek, dürtüklemek 
: teşekkür selamı 
받다: almak

Peki nerelerde kullanıyoruz bu sözü? (Henüz biz kullanmıyoruz da Koreliler nerede kullanıyormuş onu öğrenirsek bizler de Korece öğrenenler olarak konuşmalarımızın içine serpebiliriz.)

Birine bir iyilik yaptınız diyelim ama o kişi bırakın teşekkürü oralı bile olmuyor. Siz de kalkıp o kişiyi dürtüyorsunuz ya da çimdikliyorsunuz (ki burada mecazen dürtmeyi kast ediyor). O kişinin gözünün içine bakıyorsunuz ya da imalı konuşuyorsunuz. O an farkına varıyor ve yarım ağızla da olsa, zorla da olsa teşekkür ediyor.

Ya da diyelim ki birinden övgü alınası bir durumdasınız ama ondan hiçbir şey duymuyorsunuz, o kişiye imalı şekilde "Ben şöyle şöyle yaptım" diye söylediğinizde "Hım, aferin" gibisinden bir şey dediğinde yani sizi zorla övdüğünü sezdiğinizde karşınızdakine "옆구리 찔러 절 받기" diyebiliyorsunuz.

Hatta internette denk geldiğim karikatür gibi bir gönderide adam, doğum gününü unutan arkadaşlarına "Bugün benim doğum günüm." diye söyledikten sonra arkadaşları tebrik edince bu ifadeyi kullanmıştı. Böyle durumlarda da kullanılıyor olabilir.

Bu sözü ilk duyduğum sıralarda sıkça dinlediğim bir şarkı vardı ve o şarkıda bu ifade geçiyordu. O nedenle aklımda daha kolay kaldığını itiraf etmeliyim. Gelecek yayında hangi şarkı olduğunu söyleyeceğim beni takip etmeye devam edin ^^ 



4 yorum:

  1. Bizim kültürümüze de cuk diye oturan bir atasözü olmuş.
    Umarım yaptığınız işlerde hakettiğiniz övgüleri veren insanlarla karşılaşırsınız hep. :)

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkürler ^^ Bizde var olan atasözlerine denk şeyler bulmak üzere araştırmalarıma devam edeceğim. Sizlere bir şey katabiliyorsam ne mutlu bana. (Bu arada dünya gülümseme gününüz kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
  3. 선생님은 이렇게 잘 설명하셔서 너무 감사합니다~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 선생님? Ay öyle demeyin ya hak etmiyorum o ünvanı henüz :)

      Sil