17 Ocak 2017 Salı

Yemeklerle Korece

Şimdiye dek şarkılar olsun, tekerlemeler olsun, şiirler olsun Koreceye farklı farklı pencerelerden bakmaya çalışmıştık. Geçenlerde yaptığım Kore yemeği denemeleri olumlu sonuç verince "Neden bir kültürün en büyük parçası olan yemekler hakkında konuşmuyoruz ki?" diye düşündüm. Beklemeye gerek yok, Koreceyi bir de yemekleriyle öğrenelim o zaman ^^

İlk yemeğimiz (takipçileri iyi bilir) kimbab

김 (kim) = yosun  밥 (bab) = pilav / yemek



재료 (çer-yo): malzeme

Kimbapın içine giren malzemeleri tanıtalım ama şunu da belirtelim isteyen içine istediğini koyabilir ^^ Temel malzemelerin isimlerinden bahsetmek istedim.

쌀 (ssal): pirinç                                단무지 (dan-mu-ci): Kore turpu  

당근 (dang-gın): havuç                      오이 (o-i): salatalık 

참기름 (çam-ki-rım): susam yağı        계란 (kye-ran): yumurta                       
  
소세지 (so-se-ci): sosis / salam


Bu da benim arkadaşlarımla denediğim ve yaptığım kimbap *-* 




1 yorum:

  1. Bu blog gercekten vitamin gibi :) bana cok iyi gwliyor kendimi iyi hissediyorum. Ve Guney Koreyi daha iyi taniyorum. :)

    YanıtlaSil