6 Ekim 2016 Perşembe

4. Vitamin (Korece söz)



지나간 일에 지나간 사람에 연연하지 말자.


Bitmiş bir işe gitmiş bir insana takılı kalmayalım.


지나가다(ci-na-ga-da): geçmek 연연하다( yon-yon-ha-da): yapışıp kalmak / takılmak

Bu satırların sahibi bitmiş iş ve gitmiş insan için aynı fiili kullanmış: 지나가다 = geçmek
Hayatınızdan geçip giden şeyler için kullanabilirsiniz bu kelimeyi. Ha bir de 연연하다 var tabii! O da bir şeye takılı kalmayı ifade eder.

Bu sözün yazarı bizlere güzel bir tavsiye verip geçmiş gitmiş şeylere takılı kalmamak gerektiğini bildirmiş. Bence bu tavsiyeye uyalım ve geçmişi geçmişte bırakalım. Baksanıza şu güzel manzaraya, şu güzel gökyüzüne ve ufuk çizgisine! Ne gerek var arkamızda kalana dönüp bakmaya? Önümüzdekilerin güzelliğine bakmak bizi daha ileriye götürecektir. Ufkunuz geniş, güneşiniz parlak olsun...

5 yorum:

  1. 과거는 과거일뿐...지나간 모든 일은 지나간 일로 묻으세요.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 네, 미래는 더 중요해요. 지금도 내일도 같이 살자요 :)

      Sil
  2. Bu paylaşımı okuyunca aklıma direkt 지나간 것은 지내간 대로 isimli şarkı geldi. Çok sevdim ben bu şarkıyı sizinle de paylaşmak istedim . Umarım siz de seversiniz.. Belki de bu şarkı bir sonraki şarkılarla korece bölümüne konu olur ♡
    Keyifli dinlemeler^^
    https://www.youtube.com/shared?ci=ft2KJeZOZ8U

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım dinledim ^^ Paylaşımlarımın sizlere bir şeyler hatırlattığını bilmek çok hoşuma gidiyor :)

      Sil
    2. Ne kadar ilgilisiniz ♡ Hemen cevap verdiniz ㅠㅠ Duydulandım.. 감동을 받았다!

      Sil