12 Ekim 2016 Çarşamba

Şarkılarla Korece - 2

Kpop dinlemek en sevdiğim şeylerden biri. Ama bundan daha çok sevdiğim bir şey varsa o da sözlerini anladığım bir kpop parçası dinlemek. Dinlediğim her Korece şarkıyı %100 anlamıyorum ama küçük bir kısmını dahi olsa anladığımda benden mutlusu yok.

Korecenizi geliştirmek istiyorsanız şarkı dinlemenizi tavsiye ederim. Ama şarkıyı anlayabilmek, sözlerine yetişebilmek ve şarkıya eşlik edebilmek istiyorsanız biraz daha yavaş ve durağan bir şarkı seçmenizi tavsiye ederim. Sizler için bugün seçtiğim şarkı Big Bang grubundan 우리 사랑하지 말아요 (Sevmeyelim).
Bu şarkı hem güzel, hem hızlı değil, hem de sözleri basit ve gayet anlaşılır. Zaten aşağıdaki sözleri birçoğunuz dizilerden falan öğrenmiştir diye düşünüyorum ^^
좋아해: Hoşlanıyorum / 사랑해: Seviyorum / 미안해: Özür dilerim / 약속: Söz veriyorum

Hadi şimdi şarkıyı dinleyelim ve nakarata dikkat edelim:

Nakarat kısmına dikkat ettik mi? O zaman bu cümleleri seçmiş olmanız gerekiyor.

  우리 사랑하지 말아요 
아직은 잘 모르잖아요
사실 조금은 두려운 거야 
그대 미안해요

우리 약속하지 말아요
내일은 또 모르잖아요
하지만 이 말 만은 진심이야

그대 좋아해요
Biz sevmeyelim
Henüz tam bilmiyoruz ki
Aslında biraz korkuyorum
"Özür dilerim"
Biz söz vermeyelim
Yarını da bilmiyoruz ki
Ama söylediklerimde ciddiyim
"Senden hoşlanıyorum"

4 yorum:

  1. Ben bu şarkıyı çeviriden önce dinlerken etkilenmiştim.Şimdi daha çok beğendim.Hem Korecemi geliştiricem hem de eğlenicem.Çok güzel oldu bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Big Bang söyler de gelişmez mi? Bir dahakine Fantastic Baby falan mı dinlesek haha daha çok eğleniriz :D

      Sil
  2. Sözlerini sevmedim şarkının hem sevelim hem söz verelim yarını bilmesek de olur ��
    İç açıcı şarkı sözleri istiyoruz sevgili yazar. ��
    Tavsiyenizi dikkate alıp daha çok şarkı dinleyeceğim. Benim kpop kültürüm biraz zayıf genelde hep dizilerle geliştirmeye çalışıyordum ama şarkılar daha pekiştirici olacak gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecek sefere daha mutlu ve daha sözleri sevilesi bir şarkı bulacağım söz :D Bu sadece ön gösterim gibi bir şeydi diyelim :D

      Sil